دلتنگم و با هیچ کسم میل سخن نیست

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

قرص فوروزماید 40 میلی

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۰۰ ق.ظ

قرص فوروزماید

قرص فوروزماید (Furosemide) از داروهای ادرارآور است که به منظور درمان کم ادراری ناشی از نارسایی کلیوی و همچنین درمان پرفشاری خون، کاهش وزن، ادم ریه حاد، آسیت و... تجویز می‌شود. کاهش فشارخون، تهوع، اختلالات گوارشی، تشنگی، اسهال، یبوست، سردرد و احساس ضعف برخی از عوارض مصرف قرص فوروزماید است.

ادرار آور

قرص فوروزماید 40 میلی

داشتن فشار خون بالا از بیماری‌های خاموشی است که ممکن است در اثر عدم درمان به موقع مشکلات بسیار جدی‌تری برای فرد ایجاد کند. بسیاری از سکته‌هایی که بروز می‌کنند تنها یک علت داشته و آن هم فشار خون بالا است. چیزی که به راحتی با دارو قابل کنترل است. برخی از داروهایی که در این زمینه تجویز می‌شوند خاصیت ادرارآوری داشته و از این طریق با دفع نمک از کلیه‌ها باعث کاهش فشار خون می‌شوند. قرص فوروزماید یکی از این داروهاست که قصد داریم در ادامه بیشتر با آن آشنا شویم.

 

 

قرص فوروزماید چیست؟

قرص فوروزماید (Furosemide) از داروهای ادرارآور است که به منظور درمان کم ادراری ناشی از نارسایی کلیوی و همچنین درمان پرفشاری خون، کاهش وزن، ادم ریه حاد، آسیت و... تجویز می‌شود. فوروزماید باعث افزایش دفع آب و نمک از طریق کلیه‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی‌کند، بلکه آن را کنترل می‌نماید. از این رو مصرف این دارو ممکن است تا آخر عمر ضروری باشد. فوروزماید به شکل قرص و آمپول دردسترس می‌باشد.

قرص فوروزماید برای چیست

اندازه گیری فشار خون

قرص فوروزماید 40

 نام‌های تجاری  Lasix ,Diaqua-2 ,Lo-Aqua
 موارد مصرف

 درمان پرفشاری خون،  ادرارآور

 عوارض  کاهش فشارخون، تهوع، اختلالات گوارشی، افزایش اوره خون و نقرس، افزایش موقت غلظت کلسترول و تری گلیسرید، کاهش سدیم خون، افزایش دفع کلسیم، تشنگی، اسهال، یبوست، سردرد، احساس سبکی سر، ضعف و حملات نقرس
 تداخل دارویی  داروهای ضدانعقاد مانند آسپیرین و وارفارین، دیگوکسین، ایندومتاسین، لیتیم، داروهای دیابت، پروبنسید، داروهای فشار خون، آنتی‌بیوتیک‌ها
 
میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول میزان اولیه دارو ۴۰ میلی‌گرم و به صورت یک بار در روز است که با توجه به پاسخ بیمار این میزان می‌تواند کمتر یا بیشتر شود. برای پیشگیری از شب ادراری توصیه می‌شود که دارو صبح‌ها مصرف شود.

قرص فوروزماید ۴۰

  1. مصرف قرص فوروزماید با غذا ممکن است میزان جذب آن را کمی کاهش دهد.
  2. هرگونه سابقه حساسیت دارویی یا غذایی که داشته‌اید به اطلاع پزشک برسانید.
  3. در صورتیکه سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی، کبدی، کلیوی، دیابت، نقرس، مشکلات پروستات یا دفع ادرار و اختلالات خونی دارید پزشک را مطلع کنید.
  4. پس از مصرف فوروزماید ممکن است تا ۶ ساعت پرادراری شما ادامه یابد.
  5. اگر مبتلا به دیابت هستید، جهت تست قند خون با پزشک مشورت کنید زیرا این دارو ممکن است در میزان قند خون تاثیر بگذارد.
  6. در صورت فراموش شدن یک نوبت مصرف دارو، به محض به یاد آوردن، آن نوبت باید مصرف شود، مگر این که تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرارسیده باشد. در این صورت، مقدار مصرف بعدی نباید دو برابر گردد.
  7. حتی در صورت احساس بهبودی باید مصرف دارو را ادامه دهید.
  8. بهتر است در دوران شیردهی این دارو را مصرف نکنید.
  9. در صورت احساس صدا در گوش، دل پیچه شدید، گلو درد و تب پزشک را مطلع کنید.
  10. توصیه می‌شود طی درمان با فوروسماید از قرار گرفتن غیرضروری در برابر نور آفتاب پرهیز کنید.
  11. در صورتیکه در دوران بارداری به سر می‌برید درباره مصرف یا عدم مصرف این دارو با پزشک معالج خود مشورت کنید.
  12. طی مصرف این دارو نمک کمتر و غذاهای حاوی پتاسیم مثل موز مصرف کنید.

قرص فوروزماید برای درمان چیست

قرص فوروزماید

قرص فوروزماید 40 میلی گرم

  • طی مصرف این دارو فشار خون بیمار را مرتب اندازه گیری کنید.
  • بیماران سالخودره ممکن است به اثرات این دارو بر روی فشار خون حساس‌تر باشند.
  • مینا هاشمی

درد گوش و عفونت گلو

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۵۸ ب.ظ

درد گوش

درد گوش ,درد گوش سمت چپ,درد گوش سمت راست,درد گوشه چشم,درد گوش نوزاد,درد گوش سمت چپ در بزرگسالان,درد گوش و گلو,درد گوش هنگام جویدن غذا,درد گوش و فک

درد گوش , درد گوش سمت چپ , درد گوش سمت راست , درد گوش نوزاد

توضیحاتی در مورد درد گوش

برای گوش درد دلایل متعددی وجود دارد که عفونت سینوس‌ها، جرم گوش و التهاب لوزه از جمله مهمترین عوامل آن به حساب می‌آیند. اما شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.صبح با یک گوش درد وحشتناک از خواب بیدار می‌شوید و تمام چیزی که می‌خواهید سکوت است و بهبودی و تسکین درد گوش . در این شرایط شیر آبی که چکه می‌کند، به بدترین دشمن شما تبدیل می‌شود. حتی یک گوش درد خفیف می‌تواند سبب شود که از درد به خود بپیچید. شایع‌ترین علل بروز گوش درد تشکیل موم در گوش و عفونت گوش است و در بسیاری از موارد در اثر عفونت‌هایی ایجاد می‌شود که ممکن است به درمان آنتی‌بیوتیکی نیاز داشته باشند. با این حال، برخی داروهای خانگی برای تسکین درد گوش وجود دارند که واقعا گرفتگی گوش را رفع می‌کنند، عفونت را کاهش می‌دهند و در نتیجه درد را از بین می‌برند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد گوش صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علل شایع درد گوش

 – آرتریت فک – عفونت حاد گوش – عفونت مزمن گوش – صدمات گوش ناشی از تغییرات فشار (ارتفاع بالا و علل دیگر) – وارد کردن چیزی در گوش – پاره شدن و یا سوراخ شدن پرده گوش – عفونت سینوسی – گلودرد – سندرم مفصل گیجگاهی فکی – عفونت دندان همچنین در نوزادان ممکن است به دلیل موارد زیر این مشکل رخ دهد. – سوزش مجرای گوش به علت پنبه گوش پاک کن – باقی ماندن صابون و یا شامپو در گوش کودک

تشخیص عفونت گوش

– هنگامی که پزشک مشکوک به عفونت گوش باشد، از وسیله ای به نام “اوتوسکوپ” برای معاینه گوش استفاده می کند. پرده گوش سالم، به رنگ صورتی مایل به خاکستری و شفاف می باشد. اگر گوش دچار عفونت باشد، پرده گوش ممکن است ملتهب، متورم و یا قرمز گردد. – همچنین پزشک مایع درون گوش میانی را با استفاده از وسیله ای به نام “اوتوسکوپ پنوماتیک” بررسی می کند. این وسیله موجب به جریان انداختن مقداری هوا در پرده گوش می شود و باعث می شود که پرده گوش به محل اولیه خود برگردد. اگر مایع داخل گوش باشد، پرده گوش به راحتی حرکت نخواهد کرد. – یکی دیگر از ابزار تشخیصی برای عفوت گوش، “تمپانومتر” می باشد. این ابزار با استفاده از فشار هوا و صدا، مایع گوش میانی را بررسی می کند.

عوارض عفونت گوش

اگر عفونت گوش به موقع درمان نشود، عوارض زیر را در پی خواهد داشت: – عفونت گوش داخلی – زخم شدن پرده گوش – کاهش شنوایی – عفونت جمجمه در پشت گوش – مننژیت (عفونت در بافتهای اطراف مغز و نخاع) – در کودکان، مشکلات گفتاری – فلج صورت

درد گوش در کودکان

در شرایط زیر بلافاصله با پزشک کودک تماس بگیرید – فرزند شما دچار سفتی گردن است. – فعالیت کودک شما همراه با خستگی است و کودک، پاسخ های ضعیف به فعالیت ها می دهد. – کودک سرگیجه دارد. – التهاب و تورم در اطراف گوش وجود دارد. – کودک دچار ضعف عضلات صورت گردد. – گوش درد شدیدی که ناگهان متوقف شود که ممکن است علامتی از پاره شدن پرده گوش باشد. – تب و یا درد کودک شما ۴۸ ساعت بعد از مصرف آنتی بیوتیک از بین نرفته باشد.

درد گوش و مصرف دارو

اکثر مردم هنگام گوش درد ناشی از عفونت گوشی میانی بسیار نگران رفع آن هستند. استامینوفن، آ اس آب (آسپیرین) یا بروفن به کاهش درد کمک می‌کند. اگر بهبودی در درد یا تغییری در وضعیت طی ۲۴ تا ۳۶ ساعت اتفاق نیفتاد اغلب نیاز به یک دوره آنتی‌بیوتیک وجود دارد. آنتی‌بیوتیک‌ها به سرعت درد را از بین می‌برند. آکادمی پزشکان اطفال آمریکا مصرف مسکن‌هایی همچون ایبوپروفن و استامینوفن را برای کنترل درد مرتبط با عفونت گوش میانی توصیه می‌کند. مصرف این داروها همراه آنتی بیوتیک‌ها یا بدون آنها باید طبق دستورالعمل باشد. برای دریافت آنتی‌بیوتیک به پزشک مراجعه کنید.

درد گوش و عفونت گوش خارجی

اگر علت گوش درد شما عفونت گوش خارجی باشد، قطره سیپروفلوکساسین برای درد گوش استفاده می شود. اما اگر عفونت گوش داخلی به همراه گلو درد چرکی باشد، آنتی بیوتیک خوراکی مانند سفکسیم مصرف می شود. در اکثر موارد ، گوش درد با داروهای تجویزی مانند قطره گوش درمان می شوند که مدت زمان درمان هم تقریبا 7-10 روز است. این قطره ها حاوی نوعی آنتی بیوتیک برای مبارزه با عفونت بوده و اغلب به صورت قطره های استروئیدی برای کاهش تورم و التهاب هستند. برای مصرف این قطره ها باید دراز بکشید و طبق تجویز پزشک میزان قطره لازم در گوش چکانده شود. بهتر است 5 دقیقه به همین حالت باقی بمانید تا قطره ها از گوش خارج نشوند. اگر کانال گوش متورم شده باشد، دقت کنید که قطره حتما به گوش ریخته و به محل مناسب و متورم برسد. گاهی اوقات ممکن است پزشک متخصص، در کنار قطره گوش، برای جلوگیری از عفونت، آنتی بیوتیک خوراکی و قرص تجویز کند. این داروهای چرک خشک کن را در کنار قطره گوش مصرف کنید تا عفونت تحت کنترل باشد. در طول درمان، کانال گوش باید خشک باشد. هنگام حمام کردن بهتر است مراقب باشید تا داخل گوش شما مرطوب نشود و آن را با وازلین چرب کنید. در بعضی موارد و در گوش درد شدید، لازم است تا عفونت به طور کامل برطرف شود. در هر صورت زمانی که به گوش درد دچار می شوید، مراجعه به یک متخصص گوش و حلق و بینی ، لازم است.

درد گوش و عفونت‌ های سینوسی

هر چند سرماخوردگی و عفونت‌های سینوسی علائم مشابه زیادی دارند اما یکی نیستند. سرماخوردگی به عفونت خفیف سیستم تنفسی شامل گلو، بینی و سینوس‌ها گفته می‌شود. ویروس‌هایی که به گروههای سرماخوردگی تعلق دارند، معمولا علت سرماخوردگی هستند اما ممکن است ویروس‌های دیگری نیز سبب سرماخوردگی بشوند که معمولا خطری ندارند. علائم سرماخوردگی شامل سر درد، آبریزی بینی یا گرفتگی بینی، عطسه، سرفه، تب، خارش چشم‌ها، گلو درد، بدن درد و … می‌شود. اگر سرماخوردگی تشدید شود، علائم مربوط به گوش یعنی عفونت گوش، مسدود شدن گوش و گوش درد بروز خواهند کرد. گاهی سرماخوردگی می‌تواند سینوس‌ها را مسدود کند و منجر به عفونت سینوسی شود. عفونت سینوسی یا سینوزیت، التهاب و تحریک سینوس‌ها و حفره‌های بینی است. معمولا ویروس عامل این بیماری است اما گاهی باکتری یا حتی قارچ نیز می‌تواند عامل سینوزیت باشد. بعضی وقتها، آلرژی، پولیپ بینی (بافت غیرسرطانی در مخاط بینی) و یا حتی عفونت دندان می‌تواند سینوس‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. مشکلات سینوسی می‌توانند احتمال عفونت گوش، گوش درد و یا حتی وزوز گوش را افزایش بدهند. فشاری که به خاطر گرفتگی سینوس‌ها ایجاد می‌شود می‌تواند روی فشار موجود در گوش‌ها اثر بگذارد. اگر در بخش میانی گوش که شیپور استاش نام دارد، التهاب یا گرفتگی وجود داشته باشد، ممکن است دچار عفونت گوش شوید. این انسداد موجب تولید مایعات در گوش می‌شود. وزوز گوش زمانی است که شما صدای آزاردهنده‌ای در گوش‌های‌تان احساس کنید. این صدا ممکن است به صورت سروصدا، تق تق، پچ پچ و یا هو هو کردن باشد. همچنین ممکن است یک گوش یا هر دو گوش را تحت تاثیر قرار دهد، بلند یا آهسته، زیر یا بم باشد. با درمان گرفتگی ، از این علائم خلاص خواهید شد. استفاده از اسپری آبنمک برای بینی یا اسپری استنشاقی چند بار در روز می‌تواند علائم را فورا تسکین دهد.

درد گوش و عفونت گلو

درمان عفونت گلو گاهی واقعا چالش برانگیز است. برخی از باکتری‌ها یا یک ویروس عامل عفونت گلو هستند. عفونت گلو می‌تواند نتیجه‌ی آلرژی، آلودگی یا محرک‌‌ها باشد و یا از یک بیماری درونی ناشی شود. عفونت‌ گوش و گوش درد، عوارض متداولی هستند که در صورت پیشرفت عفونت گلو و رسیدن به درجه‌ی حادتر ایجاد می‌شوند. سایر علائم متداول عفونت گلو شامل تورم لوزه‌ها، التهاب گرههای لنفاوی در گردن، گلو درد و التهاب حلق می‌‌شود.




ورزش های هوازی برای شکم

  • مینا هاشمی

درد معده و سنگ صفرا

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۴۰ ب.ظ

درد معده

درد معده ,درد معده و پشت کمر,درد معده عصبی,درد معده در بارداری,درد معده و حالت تهوع,درد معده و قلب,درد معده و پشت,درد معده در اوایل بارداری

درد معده , درد معده و پشت کمر , درد معده عصبی , درد معده در بارداری

توضیحاتی در مورد درد معده

درد معده یا دل درد می‌تواند ناشی از بیماری‌های مختلف مانند زخم معده، سنگ صفرا، یبوست، سوء هاضمه، عدم تحمل لاکتوز، درد تخمک‌گذاری و … باشد که هر کدام علائم و درمان مخصوص خود را دارند. با توجه به این که انواع بسیار مختلفی از درد معده و دل‌درد وجود دارد همیشه نمی‌توان به آسانی فهمید که مشکل از کجاست. متخصصان بر این اساس راهکارهایی را یافته‌اند تا بتوان به کمک آنها علائم و نشانه‌ها را شناسایی کرد. در ادامه با انواع دردهای شکمی، علائم و راهکارهای درمانی آنها آشنا شوید.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد معده صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد معده و سنگ صفرا

علائم بیماری درد وحشتناک و مداوم در سمت راست و التهاب لگن که گاهی درد آن به وسط کمر و استخوان کتف هم می‌رسد و از چند دقیقه تا چندین ساعت به طول می‌انجامد. تکرار این درد زمان‌بندی دقیقی ندارد و شاید شما تهوع و استفراغ، تب، زرد شدن پوست، سفید شدن چشم، لرز و خارش پوست را نیز تجربه کنیدسنگ کیسه صفرا که در صفرا ایجاد می‌شود از مواد شیمیایی داخل صفرا مانند کلسترول ایجاد می‌گردد. با یک پزشک متخصص در این رابطه صحبت کنید چرا که به منظور از بین بردن آن ممکن است نیاز به یک عمل جراحی داشته باشید.

درد معده و یبوست

علائم بیماری باد شکم، گرفتگی عضلات،‌ حالت تهوع و بی اشتهایی و نیز کاهش دفع مدفوع این کار را انجام دهید فیبر بیشتری را استفاده کنید. از جمله منابع فیبر می‌توان به سبزیجات، غلات، حبوبات و میوه‌جات اشاره کرد. همچنین باید آب بیشتری بنوشید و در عوض کمتر چایی بخورید و از الکل پرهیز کنید چرا که این مواد یبوست را تشدید می‌کنند. همچنین ورزش می‌تواند تحرک روده را افزایش دهد. برخی از بیماران استفاده کوتاه‌مدت از ملین را نیز مفید می‌دانند اما برای انتخاب بهترین راه بهتر است با یک پزشک داروساز مشورت کنید. اگر دچار خونریزی، کاهش وزن و یا دردی هستید که به مسکن‌ها نیز واکنشی نشان نمی‌دهد بهتر است یک پزشک متخصص را ملاقات کنید.

درد معده و سنگ کلیه

علائم بیماری درد در کناره‌های شکم و یا پشت کلیه که گاهی نیز دردش به کشاله ران هم می‌رسد. این بیماری ممکن است با استفراغ، بی اشتهایی، افزایش دمای بدن،‌ لرز، اسهال، مشکل در ادرار، درد در هنگام ادرار و نیز ادرار خونی همراه شود. این کار را انجام دهید سنگ کلیه از ضایعات خون به وجود می‌آید و می‌تواند قسمتی از مجاری ادراری را مسدود کند. در چنین شرایطی بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید و مایعات بسیار بخورید تا بتوانید باکتری‌ها را از بین برده و سنگ را دفع کنید.

درد معده و عدم تحمل لاکتوز

علائم بیماری بادکردن و یا درد معده و نیز دفع مدفوع غیر عادی پس از خوردن شیر و یا دیگر انواع لبنیات این کار را انجام دهید افرادی با این بیماری در هضم قند لاکتوز در شیر مشکل دارند. در این مواقع سعی کنید مدت کمی از خوردن لبنیات پرهیز کنید و پس از چند روز ببینید که آیا علائم بیماری عدم تحمل لاکتوز از بین می‌روند یا خیر و اگر علائم از بین رفتند مقادیر کمی از لبنیات را استفاده کنید و ببینید آیا علائم بیماری بر می‌گردند یا نه. اگر عدم تحمل لاکتوز داشته باشید و احساس کنید که باید از لبنیات دوری کنید، با یک پزشک و یا یک متخصص تغذیه مشورت نمایید.

ورم و درد معده

علائم بیماری احساس درد در قسمت بالای شکم به صورت موضعی به گونه‌ای که در صورت خالی بودن شکم بدتر شود و موجب بیدار شدن شما در نیمه شب شود. این درد با خوردن غذا بهتر می‌شود. همچنین ممکن است این بیماری با حالت تهوع و استفراغ همراه شود. این کار را انجام دهید هم ورم معده و هم زخم معده می‌توانند حاصل استفاده بیش از حد از داروهای ضد التهاب مانند آسپرین و ایبوپروفن و یا عفونت باکتریایی هلیکوباکتر پیلوری باشند. در این حالت شما نیازمند به انجام آزمایش هلیکوباکتر پیلوری هستید که باید با نظر پزشک انجام شود. اگر بیماری شما عفونی نباشد داروی ضد اسید برای شما تجویز می‌گردد اما اگر عفونتی دیده شود علاوه بر آنتی اسید، آنتی بیوتیک نیز تجویز می‌گردد. اگر بیماری شما با استفراغ خونی و یا مدفوع خونی همراه باشد یعنی شما دچار زخم معده هستید.

درد معده و تخمک گذاری

علائم بیماری درد شدید و ناگهانی در دو طرف معده پشت استخوان لگن که تا ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد و مخصوص خانم‌هاست. گاهی در این شرایط خانم‌ها خونریزی را نیز تجربه می‌کنند. این کار را انجام دهید یک دوش آب داغ می‌تواند کمک کننده باشد. دارو‌های بدون نسخه مانند پاراستامول و ایبوپروفن نیز می‌توانند در کاهش درد شما کمک کننده باشند. برای تهیه دارو بهتر است با یک داروساز صحبت کنید. اگر خونریزی عجیبی را تجربه می‌کنید و دردتان برای بیشتر از ۳ روز طول کشید با یک پزشک مشورت کنید.

درد معده و التهاب روده

علائم بیماری گرفتگی عضلات شکم و اسهال مکرر، تهوع و استفراغ که با سردرد و تب همراه است. این کار را انجام دهید دو دلیل عمده ایجاد التهاب معده‌ای روده‌ای در بزرگسالان می‌تواند نوروویروس و مسمومیت غذایی باشد. با یک دکتر داروساز صحبت کنید تا برایتان او آر اس و یا داروی ضد تهوع تجویز نماید. اگر علائم بیماری شدید بود و برای بیش از ۲ یا سه روز ادامه داشت بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

درد معده و سوء هاضمه

علائم بیماری درد شدید و نفخ در قسمت بالای شکم که با آروغ زدن بهتر می‌شود. این کار را انجام دهید از مواردی مانند غذاهای سنگین و چرب و نیز الکل دوری کنید. وعده‌های غذایی خود را منظم کنید و با آرامش غذایتان را بجوید. همچنین می‌توانید با یک پزشک و یا یک داروساز برای استفاده از داروهای مناسب مشورت کنید و یا درمان خانگی سوء هاضمه با داروهای گیاهی را امتحان کنید.

درد معده و عدم تحمل گلوتن

علائم بیماری درد شکم، باد، یبوست و نفخ. درد شکم و نفخ می‌تواند نشانه‌ای از عدم تحمل گلوتن باشد و یا حتی بیماری بزرگتری مانند سلیاک باشد. بیماری سلیاک یک بیماری خود ایمنی است و ربطی به آلرژی و یا عدم تحمل یک ماده غذایی ندارد. دلیل ایجاد این بیماری واکنش بدن به گلوتن (یک پروتئین موجود در گندم، گندم سیاه و جو) است. این کار را انجام دهید اگر به این نتیجه رسیدید که دچار عدم تحمل گلوتن هستید بهتر است با یک پزشک مشورت کنید. بسیاری از کسانی که از کم خونی رنج می‌برند نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

درد معده و مراجعه به پزشک

چه وقت به پزشک مراجعه کنیم: ۱. درد شکم ناگهانی و شدید است. ۲٫ درد بیش از چهار روز طول کشیده است. ۳٫ خونریزی مقعد یا کاهش وزن وجود دارد. ۴. اسهال و درد شکم به‌طور مکرر روی می‌دهد.

علت درد معده

اگر خوردن یک غذای تند معده‌تان را به‌درد آورده است، تعجب نکنید. چیز مهمی نیست، احتمالاً دچار دل به‌هم خوردگی معده شده‌اید و حداکثر بعد از چند روز حالتان خوب می‌شود. اما اگر با خوردن غذای معمولی برنج و غلات و مراقبت از معده هنوز هم ناراحتید و درد معده دارید، احتمالاً دچار زخم گوارشی شده‌اند. این زخم‌ها که درون لولهٔ گوارشند، به هر شکل و اندازه و در هر جا ممکن است پدیدار شوند. در واقع، دردی که با خوردن غذا کمی آرام بگیرد ممکن است علامت زخم معده یا دوازدهه باشد. برخلاف درد دل به‌‌هم خوردگی معده، درد زخم گوارش باز می‌گردد. گرچه هنوز علت دقیق زخم گوارشی نامعلوم است (تحقیقات اخیر باکتری‌هائی را که نام هلیکوباکترپیلوری دارند مسئول ایجاد این زخم‌ها می‌داند)، اما مشخص است که خوردن چیزهائی مثل آسپیرین و قهوه زخم را بدتر می‌کند. برخی داروها، مثل آسپیرین، توانائی معده را برای التیام خود مانع می‌شود. اما گاهی زخمی در کار نیست و درد معده دارید. در این حالت ممکن است دچار سوء هاضمه شده باشید، یعنی پوشش درونی معده هر غذائی را تحمل نمی‌کند که شایع‌ترین اینها غذاهای پر ادویه است. نشانگان قولون تحریک‌پذیر هم دستگاه گوارش را به تنگ می‌آورد. در اینجا روده در به جلو راندن غذا دچار اشکال شده است. علامت مشخصهٔ نشانگان قولون تحریک‌پذیر درد شکم همراه با اسهال یا یبوست و نفخ است. درد با اجابت مزاج تسکین می‌یابد، ولی باز هم بر می‌گردد. مسمومیت غذائی هم درد معده می‌آورد. ممکن است ساندویچ کهنه‌ای را نادانسته خورده باشید، ولی رودهٔ شما کهنگی آن را تشخیص می‌دهد. نفخ ناشی از بلع هوا در هنگام جویدن یا تولید گاز متان در هنگام هضم غلات هم ممکن است در لولهٔ گوارش گیر کرده و تا خارج شدن آن ایجاد درد کند. متأسفانه، تعداد بیماری‌های گوارشی که می‌توانند ایجاد درد ناگهانی شکم بکنند زیاد است. از جملهٔ اینها التهاب زخمی قولون، بیماری کرون، بیماری کیسهٔ صفرا، التهاب آپاندیس، التهاب دیورتیکولی، و التهاب لوزالمعده است.


درد دندان عصب کشی شده

درد زانوی راست

زانو درد بعد از زایمان

درد آرنج در بدنسازی

درد آپاندیس در بزرگسالان


  • مینا هاشمی

کوکو سیب زمینی پیتزایی

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۳۲ ب.ظ

کوکو سیب زمینی در فر

Image result for ‫کوکو سیب زمینی در فر‬‎

کوکوی سیب زمینی از معروفترین کوکوهای ایرانی است که مطمئنا در فهرست غذایی اکثر خانواده های ایرانی جای دارد. مواد اصلی تشکیل دهنده این کوکو عبارت از سیب زمینی ، تخم مرغ و ادویه هستد. البته این کوکو به صورت ویژه تری با موادی مثل مرغ و قارچ هم تهیه می شود. با مواد در نظر گرفته شده برای این دستور می توانید برای ۴ نفر کوکو سیب زمینی تهیه نمایید. با دستور آشپزی و طرز تهیه کوکو سیب زمینی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکو سیب زمینی
سیب زمینی ۵ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم











کوکو سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را تمیز می شوییم سپس در قابلمه ای به همراه مقداری آب قرار می دهیم تا آبپز شوند. بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت ، پوست شان را می گیریم و با رنده متوسط رنده می کنیم. البته می توانیم برای سرعت بیشتر سیب زمینی ها را با گوشتکوب له کنیم.حالا پیاز را به صورت جداگانه رنده می کنیم و آبش را می گیریم. یک کاسه بزرگ برای تهیه مایه کوکو برمی داریم و سیب زمینی ها را به همراه پیاز رنده شده آب گرفته داخلش می ریزیم. نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم اضافه می کنیم.در اینجا تخم مرغ ها را نیز به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و صاف شود. برای سرخ کردن کوکوها یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخلش می ریزیم.صبر می کنیم تا روغن کاملا داغ شود سپس مقداری از مایه کوکو بر میداریم و با دست به صورت دایره حالتش می دهیم و در اخر کمی صافش می کنیم تا کاملا مغز پخت شود. سپس آن را در تابه می گذاریم تا سمت زیرینش سرخ شود.سپس کوکوها را برمی گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ می کنیم. البته می توان کوکو را به صورت قالبی هم در تابه بریزیم و مانند کوکو سبزی یک تکه سرخش کنیم که برای کوکو سیب زمینی روشی که ارائه کردیم مرسوم تر است.در پایان کوکوها را در دیس یا بشقاب مورد نظر می کشیم و به همراه گوجه فرنگی ، پیاز سفید ، خیارشور و … سرو می کنیم. سیب زمینی به جهت نشاسته بالا نمک زیادی جذب می کند توصیه ما اینست که برای حفظ سلامتی خود از نمک کمتری استفاده نمایید.

کوکو سیب زمینی مجلسی

Image result for ‫کوکو سیب زمینی در فر‬‎

کوکو سیب زمینی پخته

در اکثر مواقع برای افراد مبتدی این مورد پیش می آید که در هنگام برگرداندن کوکوها ، آنها ترک می خورند و از هم می پاشند. این موضوع به این دلیل است که در مایه کوکو به اندازه کافی تخم مرغ استفاده نشده است. البته به این مورد هم توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد تخم مرغ هم باعث از بین رفتن زیبایی کوکوها می شود.

کوکو سیب زمینی در فر

دلیل باز شدن مایه کوکوی سیب زمینی هنگام سرخ کردن این است که آب پیاز استفاده شده در کوکو گرفته نشده است. حتما بعد از رنده کردن پیاز آب آن را بگیرید سپس پیاز را به مایه کوکو اضافه کنید چون این موضوع باعث از بین رفتن انسجام مایه کوکو می شود.

کوکو سیب زمینی شکم پر

شاید دیده باشید در برخی کوکوها از سبزیجات هم استفاده شده است. برای این منظور می توانید از سبزیجات معطر مانند جعفری ، نعناع و … استفاده نمایید. برای اضافه کردن سبزیجات ، ابتدا آنها را به صورت ساطوری خرد کنید سپس به مایه کوکو اضافه نمایید.

کوکو سیب زمینی پیتزایی

ضخامت کوکوی سیب زمینی به ذائقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید کوکوهای شما برشته و کمی خشک شوند از ضخامت ۵ میلی متر استفاده کنید و اگر می خواهید کوکوهای شما نرم باشند می توانید ضخامت کوکوها را حداکثر تا ۲ سانتی متر بگیرید.البته باید دقت داشته باشید که اگر ضخامت کوکوها بیش از حد زیاد شود مغز کوکو کاملا سرخ نمی شود و کوکوی شما طعم سیب زمینی آبپز می دهد. برعکس این موضوع هم می تواند اتفاق بیفتد و اگر کوکوها خیلی نازک باشند خیلی زود خشک می شوند و یا حتی ممکن است بسوزند.

کوکو سیب زمینی در فر

  • مینا هاشمی

کوکو سبزی خوشمزه

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۱۲ ب.ظ

کوکو سبزی خوشمزه

Image result for ‫کوکو سبزی‬‎

کوکو سبزی

کوکوی سبزی تقریبا محبوب ترین نوع کوکو هست. مواد اصلی این کوکو را تخم مرغ و سبزهای معطر تشکیل می دهند. برای طعم بهتر به این کوکو زرشک و گردو اضافه می کنند. در برخی مناطق به کوکو سبزی باقلا اضافه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو سبزی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو سبزی در ادامه با ما همراه باشید.


 

مواد لازم کوکو سبزی
سبزی کوکو ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
زرشک ۱ قاشق سوپخوری
گردو ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سبزی کوکویی را پاک می کنیم. سپس آنرا می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی روی سبزی ها خارج شود. حالا سبزی را به صورت ساطوری خرد می کنیم. ( می توانید سبزی کوکویی خرد شده آماده از فروشگاه ها تهیه نمایید )سبزی را پس از خرد کردن باید تفت دهیم به همین منظور سبزی را به همراه مقدار کمی روغن مایع در تایه تفت می دهیم . پس از اینکه سبزی را به مقدار دلخواه خودتان سرخ کردید آنرا کنار بگذارید تا دمایش  کمی پایان بیاید.حالا تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ به صورت جداگانه می شکنیم. حالا وقت اضافه کردن ادویه هاست. برای این منظور مقدار کمی نمک به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم. اضافه کردن گردو و زرشک به کوکوی سبزی اختیاری است.

کوکو سبزی خوشمزه

توصیه ما این است برای داشتن طعم بهتر از گردو و زرشک استفاده کنید. در اینجا زرشک و گردوی خرد شده را به تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب مواد را هم می زنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند. حالا باید سبزی کوکویی را اضافه کنیم.اگر دمای سبزی کوکویی با دمای محیط یکسان شده است آن را به ظرف تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با قاشق مواد را کمی می زنیم تا سبزی و مواد دیگر به صورت یکدست و منسجم شوند. حالا زمان سرخ کردن کوکو سبزی است.یک تابه بزرگ انتخاب می کنیم و مقدار کمی روغن مایع درونش می ریزیم. مایه کوکوی سبزی را کف تابه می ریزیم و با پشت قاشق آنرا صاف می کنیم. اجازه می دهیم قسمت زیرین کوکو سبزی کاملا برشته شود سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.بهتر است قبل از برگداندن کوکو آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید تا در زمان برگرداندن آن به مشکل بر نخورید. پس از اینکه دو طرف کوکو سرخ شد آن را در دیس می کشیم و با گوجه فرنگی ، پیاز سفید ، لیمو و در صورت تمایل خیارشور سرو می کنیم.

کوکو سبزی برای دو نفر

Related image

کوکو سبزی دونفره

مهم ترین جزء کوکو سبزی ، سبزی است که برای تهیه این نوع کوکو باید از سبزی مخصوص استفاده کرد. سبزی کوکو متشکل از سبزی های معطر گشنیز ، ریحان ، ترخون ، پیازچه ، تره ، جعفری و شوید است. این کامل ترین نوع سبزی کوکویی است. البته در برخی موارد اگر یک یا دو مورد از سبزی های ذکر شده موجود نباشد مشکلی ندارد.

کوکو سبزی رولتی

برخی افراد برای زیبایی بیشتر کوکو به آن جوش شیرین اضافه می کنند که اینکار باعث می شود کوکو رنگ زیباتری داشته باشد و به اصطلاح عامیانه بیشتر پف کند. توصیه ما این است به هیچ وجه در دستور پخت کوکو سبزی خود جوش شیرین اضافه نکنید زیرا می تواند برای بدن شما زیان آور باشد.

کوکو سبزی با سبزی خشک

بعضی مواقع وقتی می خواهید کوکو سبزی را برگردانید متوجه می شوید که کوکو به تابه چسبیده است و به همین دلیل موقع برگرداندن ، کوکو خرد می شود. برای جلوگیری از این مشکل حتما بگذارید روغن کاملا داغ شود سپس مایه کوکو را داخل تابه بریزید. اگر روغن به خوبی داغ شده باشد مایه کوکو به تابه نمی چسبد.

کوکو سبزی خوشمزه

  • مینا هاشمی

تعبیر خواب زردآلو چیدن

چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۴۳ ب.ظ

تعبیر خواب زردآلو چیدن

Image result for ‫زردآلو‬‎

 

ابن سیرین دیدن زردآلو در خواب را به دلیل طعم شیرینش خوابی نیکو می‌داند البته بایستی دیدن آن در خواب در فصل برداشت زردآلو باشد ولی مطیعی تهرانی به دلیل زرد بودن رنگ زردآلو دیدن آن را در خواب چندان مناسب نمی‌داند.

 

کارل گوستاو یونگ در رابطه با دیدن زردآلو در خواب می‌گوید:
  • دیدن زردآلو در خوابتان بیانگر این است که چیزی هست که آنطور که به نظر می‌رسد نیست. شاید شما چیزی را منکر می‌شوید.
  • خواب دیدن اینکه زرد آلو می‌خورید هشداری ازین است که اتفاق بدی در راه است.
  • اگر دیگران مشغول خوردن زردآلو باشند، بیانگر این است که اطرافتان با وضعی نا مناسب و ناخوشایندی پر شده است.

 

  • مینا هاشمی

پیشگیری از بیماری در سفر

يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۵۸ ق.ظ


نکات بهداشتی,نکات تغذی ای,پیشگیری از بیماریها در سفر

برای پیشگیری از بیماری در سفر، از غذا خوردن در رستورانهای بی کیفیت پرهیز کنید

 

توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از بیماریها در سفرهای نوروزی

برخلاف کشور ما که معمولا توصیه می‌شود افراد غذاهای بین راهی و رستوران‌های شهرهای دیگر را نخورند، در همه جای دنیا غذا خوردن یکی از مهم‌ترین جذابیت‌ها و لذت‌های سفر است. البته نگاهی به کیفیت خدمات رستوران‌های بین راهی و جاده‌ای در کشور ما نشان می‌دهد که ذهنیت عمومی درباره آنها چندان بیراه نیست. با این حال در سال‌های اخیر با شدت گرفتن نظارت‌ها و رقابتی‌تر شدن فضا در اغلب جاده‌ها و شهرهای کشور، شاهد افزایش کیفیت غذاها هستیم. خصوصا در رستوران‌های شهری که اغلب‌شان به نقش کیفیت در جذب گردشگر پی برده‌اند.

 

با تمام این اوصاف ولی از آنجا که ما به عنوان گردشگر در طول سفر، دسترسی‌‌مان به امکانات بهداشتی و درمانی محدود است، حتما باید نکاتی را در زمینه تغذیه رعایت کنیم. بخشی از این نکات را در ادامه می‌خوانید:

 

میان‌وعده ممنوع!
لواشک، باقلا، لبو، پیراشکی، سمبوسه و چیزهایی از این قبیل را حتی در شهر خودتان هم نباید بخرید، مگر این‌که از سلامت و کیفیت تهیه‌اش اطمینان صد درصد داشته باشید. حتی اگر حین تهیه این‌گونه موارد از روش‌های بهداشتی و سلامت استفاده شود، به دلیل نگهداری در فضای آزاد برای مدت‌های طولانی، امکان آلودگی و ناسالم شدن آنها وجود دارد. از همین رو در طول سفر از خرید این‌طور میان‌ وعده‌ها مطلقا خودداری کنید.

 

لبنیات و مواد پروتئینی تازه بخرید!
هنگامی که در سفر هستید برای خرید لبنیات و مواد پروتئینی از قبیل گوشت، حساسیت بالایی داشته باشید. اگر امکانات خنک‌کننده دارید، این مواد را از مبدا با خودتان بردارید، اما اگر ندارید، حتما سعی کنید موادی که می‌خرید تازه و استاندارد باشد. تازه بودن این مواد مستلزم این است که، شما نسبت به کیفیت فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید، اطمینان داشته باشید. خلاصه کلام این‌که از خرید چیزهایی که نمی‌توانید از کیفیت‌شان اطمینان حاصل کنید، جدا خودداری کنید.

 

نکات تغذی ای,نکات بهداشتی,پیشگیری از بیماریها در سفر

هنگامی که در سفر هستید حتما از لبنیات تازه استفاده کنید

 

به تاریخ انقضا مواد غذایی دقت کنید
این توصیه البته صرفا برای سفر نیست، در محل زندگی خودتان هم حین خرید مواد غذایی بسته‌بندی شده حتما باید به تاریخ انقضای آن دقت کنید. با این تفاوت که در طول سفر، خصوصا در اماکن جاده‌ای، به دلیل این‌که حمل و نقل و دسترسی بعضا دشوار است، احتمال منقضی شدن مواد بیشتر از فروشگاه‌های شهری است، لذا حساسیت تان در خصوص تاریخ انقضای مواد خوراکی را در طول سفر تقویت کنید.

 

آب را از منبع کاملا مطمئن تهیه کنید
یکی از مهم‌ترین منشأ مسمومیت در طول سفر و مکان‌های ناآشنا، مصرف آب آلوده است. نسبت به آبی که می‌خورید، دقت فراوان داشته باشید. یا آب را از منبع کاملا مطمئن تهیه کنید یا اگر نمی‌توانید، حتی‌الامکان از بطری‌های آماده آب معدنی استفاده کنید. در خرید آب معدنی هم حتما دقت کنید، بطری پلمپ بوده و علائم استاندارد داشته باشد. در مورد برند هم سعی کنید، آب معدنی ناشناخته نباشد.

 

نکات تغذی ای,نکات بهداشتی,پیشگیری از بیماریها در سفر

یکی از مهم‌ترین منشأ مسمومیت در طول سفر و مکان‌های ناآشنا، مصرف آب آلوده است

 

در سفر سعی کنید خودتان غذا درست کنید
پیش از این هم گفته شد، اگر امکانش را دارید خودتان مواد غذایی را از مبدا بردارید. برای جاده هم اگر از وجود رستوران صد درصد استاندارد مطمئن نیستید، سعی کنید خودتان غذا درست کنید. البته در طول سال‌های اخیر، مجتمع‌های خدماتی رفاهی که در بعضی جاده‌های کشور تاسیس شده‌اند، تحت نظارت مراجع بهداشتی هستند و معمولا از کیفیت غذایی بالایی برخوردارند. رستوران‌های معروف دیگری هم در بعضی جاده‌هاست که می‌شود به کیفیت غذاشان اطمینان داشت. طبعا اگر کیفیت رستوران بر شما محرز شده و قبلا آنجا غذا خورده اید، مشکلی نیست. در غیر این صورت اگر خودتان غذای خانگی درست کنید بهتر است.

 

نکات بهداشتی,پیشگیری از بیماریها در سفرهای نوروزی,نکات تغذیه ای

در سفر اگر از وجود رستوران صد درصد استاندارد مطمئن نیستید، سعی کنید خودتان غذا درست کنید

 

در صورت درست کردن غذا هم حتما باید حواستان باشد، تا زمان استفاده آن را در شرایط خنک نگه دارید. ضمنا نوع غذا در طول سفر مهم است. چون رطوبت زیاد محل مناسبی برای تکثیر میکروب است، بهتر است غذاهای نیمه مرطوب مانند عدس پلو، لوبیا پلو و ماکارونی را انتخاب کنید. علاوه‌ بر آن هنگام توقف برای صرف غذا، غذا را به طور کامل حرارت دهید، زیرا در زمان نگهداری غذا در سفر (فاصله بین خوردن و صرف غذا) میکروب‌ها در موادغذایی رشد می‌کنند. پس غذا را در حد داغ شدن حرارت دهید، تا کاملا میکروب‌های آن از بین بروند.


در صورتی که در طول سفر مشغول پختن غذا هستید، سعی کنید زمان پخت همه غذاها کامل شود. غذاهای نیمه‌پز خصوصا تخم مرغ عسلی در طول سفر ممکن است خطرناک باشد. در ضمن از مصرف سالاد و سبزیجات در رستوران‌های بین راهی پرهیز کنید.

 

بهداشت را رعایت کنید
قبل از خوردن غذا حتما دست‌های خود را بشویید. ظروف و وسایل پخت و پز را درون نایلون‌های تمیز و دربسته نگهداری کنید، تا در طول سفر آلوده نشوند. ضمنا موقع ظرف شستن هم مطلقا ظروف خود را در آب رودخانه یا جوی‌های آب کنار جاده تمیز نکنید، این آب‌ها معمولا آلودگی را تشدید می‌کنند.

علت پیری زودرس در کودکان و جوانان و مردان

راهکارهایی برای حفظ سلامت مغز و اعصاب در طب سنتی

عوارض و مضرات کم خوابی در نوزادان و بزرگسالان

فواید و مضرات شستشو و حمام روزانه چیست

علت و علائم آلرژی بینی و گلو در کودکان و بزرگسالان

علائم و علت سرطان روده بزرگ در زنان چیست

آشنایی با عوارض و علت و علائم سرطان معده خوش خیم

همه چیز در مورد آموزش پخت و طرز تهیه کوفته ریزه غذای محلی ایرانی

همه چیز درباره علائم و درمان دیابت نوع دو در بارداری

همه چیز درباره علت و درمان و پیشگیری از یبوست در ماه رمضان

جلوگیری از سندروم ماه رمضان

راهکارهایی برای حفظ سلامتی

علائم و علت و درمان آرتروز مفصل زانو در زنان و مردان

علائم و علت و درمان سرطان روده بزرگ

جلوگیری از آلودگی هوا خانه

راهکارهایی برای جلوگیری و پیشگیری از انواع سرطان ها

راهکارهایی برای پیشگیری و جلوگیری از سکته و حمله قلبی در زنان

همه چیز درباره عوامل حساسیت زا در خانه

چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم

همه چیز در مورد عوارض کمبود روی در بدن کودکان

علت شدید شدن آلرژی در بدن چیست










  • مینا هاشمی

درد کلیه

درد کلیه ،درد کلیه چپ،درد کلیه راست،درد کلیه ناشی از چیست،درد کلیه چگونه است،درد کلیه نشانه چیست،درد کلیه کجاست،درد کلیه بر اثر سرما،درد کلیه چپ در بارداری،درد کلیه در بارداری،درد کلیه چپ،درد کلیه چپ از چیست،درد کلیه چپ چگونه است،علت درد کلیه چپ،درمان درد کلیه چپ،علایم درد کلیه چپ،علت درد کلیه چپ،درد کلیه سمت چپ

درد کلیه

همانطور که می دانید هر آدم سالمی دو کلیه به شکل لوبیا، به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای و به اندازه مشت بسته ی خودش دارد. کلیه‌ها در طرفین ستون مهره‌ها و زیر دنده‌های تحتانی واقع شده‌اند و اغلب اعضای بدن برای عملکرد مطلوب به کلیه‌ها وابسته‌اند. هر کلیه اگرچه در مشت آدم جا می‌گیرد و نسبتا کوچک است، اما بالغ بر یک میلیون واحد تصفیه‌کننده در خودش دارد که قادرند روزانه ۱۷۰۰ لیتر مایع را تصفیه کنند و بیش از ۵۰ عنصر شیمیایی را که در این مایع محلول‌اند، استخراج کنند.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد درد کلیه صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

فرمانهای کلیوی

۱- فشارخون‌تان را به طور منظم اندازه‌گیری کنید و در محدوده طبیعی متناسب با سن‌تان نگه دارید. ۲- اگر دیابت دارید، حتما باید تحت نظر پزشک باشید و بیماری‌تان را کنترل کنید. ۳- حتما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و روزی ۵ واحد از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید. ۴- مراقب کلسترول خون‌تان باشید. ۵- سیگار نکشید. ۶- در صورت مشاهده علایمی مانند سوزش ادرار، کدورت و قرمز شدن رنگ ادرار ، تب و لرز شدید، کمردرد یا درد دو طرف پشت در ناحیه پایین دنده‌ها، حتما نزد پزشک بروید. ۷- هر روز، مدتی را به ورزش اختصاص بدهید. ۸- اگر سن‌تان بالاست، حتما سالی یک بار برای معاینه کلیه‌های‌تان نزد پزشک بروید. ۹- همه آزمایش‌های مربوط به کلیه را که پزشک ‌تان ضروری می‌داند، انجام دهید. ۱۰- چنانچه دچار عفونت‌های کلیوی یا مثانه شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

فرمانهایی برای سنگ کلیه

۱- روزی ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید، یعنی ۶ تا ۸ لیوان. ۲- لیمو ترش تازه بخورید. این کار، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. ۳- اگر سنگ کلیه‌تان‌ ناشی از اسیداوریک بالاست، کمتر گوشت قرمز بخورید. ۴- مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها را بیشتر کنید. ۵- اسفناج، ریواس، چغندر، کاکاو، چای پُررنگ، سبوس، آجیل، بادام و توت‌فرنگی حاوی اگزالات فراوان هستند و مصرف آنها احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد. ۶- از قرار گرفتن در شرایطی که با تعریق بیش از حد همراه است، خودداری کنید. ۷- بیشتر ورزش کنید و کلا تحرک‌تان را افزایش دهید. ۸- بر خلاف تصور رایج، بد نیست میزان مصرف لبنیات‌تان را بیشتر کنید. ۹- مصرف غذاهای تند را کاهش دهید و از مصرف غذاهای حاوی ادویه و چاشنی‌های فراوان خودداری کنید. ۱۰- از افراط در نوشیدن قهوه خودداری کنید. کافئین موجود در قهوه، دفع کلسیم از ادرار را افزایش می‌دهد.

علت درد کلیه

درد کلیه در اثر عفونت کلیه یا آسیب رسیدن به آن ایجاد می شود. اگر پشت یا پهلوی شما آسیب ببیند، مثل برخورد ضربه، ممکن است فکر کنید که کلیه هایتان درد می کنند. اما اغلب اوقات اینطور نیست و کلیه هایتان مشکلی ندارند. کلیه ها در قسمت پشت بدن و بالای کمر (درست پایین دنده ها) واقع شده اند. حال چگونه بفهمیم که درد این قسمت واقعاً مربوط به کلیه هاست یا خیر؟ راه قطعی برای این کار وجود ندارد، اما با شناخت برخی علائم و انجام برخی آزمایش ها می توان فهمید که این درد مربوط به کلیه هاست یا نه. وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد. این درد می تواند در اثر عفونت کلیه ها (پیلونفریت) ایجاد گردد. وجود سنگ در کلیه نیز باعث بروز درد کلیه می شود. حرکت سنگ در کلیه باعث ایجاد درد می گردد. وقتی سنگ کلیه شروع به حرکت می کند و از قسمت میزنای (حالب) عبور می کند و به سمت مثانه می رود، دردهای شدید و متناوبی را ایجاد می نماید که پزشکان آن را قولنج کلیوی یا قولنج میزنای می گویند. شب‌ادراری بیش از یک بار در طی خواب شبانه یکی از علائم بیماریهای کلیوی است

علل ایجاد درد کلیه

۱- آترواسلکروز یا تصلب شرایین سرخرگ های کلیوی در اثر تشکیل لخته خونی یا ایسکمی (کم خونی موضعی در اثر انسداد رگ) : هر نوع قطع جریان خون در کلیه ها نیاز به درمان فوری دارد و باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد. ۲- خونریزی کلیه (هموراژی) ۳- کلیه نعل اسبی : یک بیماری مادرزادی است که در آن دو کلیه از قسمت پایین به هم چسبیده اند. وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد ۴- هیدرونفروز : ورم کلیه ها در اثر برگشت و تجمع ادرار است. ۵- سرطان کلیه (یا تومور کلیه) : تومور یا سرطان کلیه می تواند رشد کند و باعث کشیدگی کلیه شود یا اعصاب کلیه را تحت تأثیر قرار دهد و باعث بروز درد شود. ۶- عفونت کلیه (پیلونفریت) ۷- بیماری کلیه پلی کیستیک (تشکیل کیست در کلیه): بیماری کلیه پلی کیستیک یک بیماری ارثی است که باعث بزرگ شدن کلیه ها و بروز درد شدید می شود که معمولاً در قسمت جلوی شکم احساس می شود تا در قسمت کمر. ۸- ترومبوز سیاهرگ های کلیه (تشکیل لخته خونی در سیاهرگ های کلیه) ۹- عفونت مجاری ادراری ۱۰- انسداد جریان ادراری: برخی مشکلات باعث انسداد تدریجی جریان ادرار می شود (انسداد ناگهانی جریان ادرار در سنگ کلیه دیده می شود). در این حالت کلیه ها کش می آیند و درد شدیدی بروز می کند. ۱۱- گرفتگی عضلات مثانه و میزنای: وقتی مثانه کاملا پر از ادرار است، قبل و در طی ادرار کردن، باعث بروز درد و ناراحتی در قسمت پایین شکم یا ناحیه خروج ادرار می شود. این درد مستقیما به کلیه ها مربوط نیست، ولی مربوط به انقباض عضلات غیر ارادی میزنای و مثانه است. مدت این درد کوتاه است و بایستی فورا بعد از تخلیه مثانه، برطرف شود. عللی که در اینجا ذکر شدند، باعث ایجاد درد کلیه می شوند. ولی برای تشخیص صحیح علت، باید به پزشک متخصص کلیه مراجعه کنید.


زانو درد چیست

علت و علائم و درمان خانگی درد سینه در دوران بارداری

علت و درمان خانگی درد آرنج دست راست در بدنسازی

علت و دلایل و درمان گیاهی بازو درد در دوران بارداری

خواص و مضرات و بهترین زمان خوردن آب کرفس و هویج چیست

علت و درمان خانگی سردرد همراه با درد چشم چپ در طب سنتی

علت و علائم و درمان خانگی عفونت مثانه و ادراری در دوران بارداری

آزمایش tsh

علت و درمان خانگی و گیاهی درد دندان بعد از عصب کشی و پر کردن

علت و درمان سریع درد زانو راست و چپ بعد از ورزش

علت و دلایل و درمان خانگی سوزش قلب هنگام نفس کشیدن

همه چیز درباره علت و درمان درد پا در دوران بارداری و هنگام خواب

علت و علائم و درمان درد معده عصبی در دوران بارداری

علت و علائم و درمان درد گوش سمت چپ و راست نوزادان و کودکان

همه چیز درباره علت و درمان گیاهی ورم پا در دوران بارداری

زخم بستر چیست

تپش قلب یا ضربان غیرعادی

عکس های جدید الناز حبیبی

تعبیر خواب سگ سیاه و سفید و زرد و هار و مرده

عکس های جدید شهرزاد کمال زاده

عکس های جدید لیندا کیانی

هادی کاظمی

  • مینا هاشمی

درد نوک سینه

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴ ق.ظ

درد نوک سینه

درد نوک سینه ,علت درد نوک سینه,درمان درد نوک سینه,درد نوک سینه و درمان آن,درد نوک سینه و علت آن,درد و تورم نوک سینه,سوزش نوک سینه,درد نوک سینه در بارداری

درد نوک سینه , علت درد نوک سینه , درمان درد نوک سینه , درد و تورم نوک سینه

توضیحاتی در مورد درد نوک سینه

هنگامی که نوک سینه درد می گیرد اولین واکنش شما ترسیدن است زیرا فکر می کنید دچار سرطان شده اید. خبر خوب این است که درد نوک سینه به ندرت به دلیل سرطان می باشد. در این مقاله در خصوص دلایل درد نوک سینه و حل این مشکل صحبت می کنیم. یک روز صبح بیدار می شوید و درد و سوزش در نوک سینه راست احساس می کنید. یا سوتین می پوشید و ناگهان هر دو سینه شروع به درد می کند. یا در اطراف یکی از سینه ها درد همراه با تورم مشاهده می کنید. آیا اینها دلایل سرطان سینه هستند؟ احتمالا نه. بیایید در خصوص حالتی حرف بزنیم که درد نوک سینه نشانه سرطان سینه است. اگر در نوک سینه، خارش، قرمزی، درد، گزگز کردن و جرم گرفتگی مشاهده کردید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. پزشک احتمالا اگزما تشخیص می دهد و قرص تجویز می کند. اگر علائم شما با مصرف قرص رفع نشد در خصوص بیماری پاژه اطلاعات کسب کنید. این سرطان سینه بیشتر بر خانم های بالای 60 سال تاثیر می گذارد و فقط 5% آن ها به خاطر سرطان سینه می باشد. درمان آن مانند سایر سرطان های سینه است و احتمال نجات یافتن نیز مشابه سایر سرطان ها است. اما احتمال دارد درد سینه به خاطر سرطان سینه نباشد. در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد نوک سینه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت درد نوک سینه

پستان ها یکی از حساس ترین قسمت های بدن هستند و نوک پستان نیز حساس ترین قسمت پستان است و درد نوک پستانها می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که در اینجا به شرح آنها می پردازیم پستان ها به راحتی تحت تاثیر عواملی محیطی مختلفی قرار می گیرند از جمله هورمون ها، فعالیت روزانه و حتی لباس پوشیدن.

دلایل درد نوک سینه

منابع خارجی سینه های یکی از حساس ترین قسمت های بدن هستند و نوک سینه نیز حساس ترین قسمت سینه است. به همین دلیل سینه ها به راحتی تحت تاثیر عواملی محیطی مانند فعالیت روزانه و لباس پوشیدن قرار می گیرند. لباس پوشیدن یکی از دلایل درد نوک سینه سوتین نامناسب است. اگر سوتین قدیمی می پوشید دقت کنید چیزی نوک سینه را نساید. اگر سوتین شما جدید است سعی کنید یکی از سوتین های قدیمی که باعث درد نمی شود را بپوشید. مواد شیمیایی یکی دیگر از دلایل درد نوک سینه تغییر پودر لباسشویی یا ژل لباسشویی می باشد. ممکن است بدن به یکی از این مواد حساسیت داشته باشد. یا ممکن است در استخر غنی از کلر شنا کرده باشید. کلر باعث خشکی و ناراحتی پوست می شود و نوک سینه نیز استثنا نیست. سعی کنید کمتر در استخر بمانید و پودر لباسشویی قدیمی خود را استفاده کنید. شیردهی گازهای نوزاد در هنگام شیردهی باعث درد نوک سینه می شود. همچنین مک زدن نوک سینه نیز باعث ترک خوردن نوک سینه و تورم می شود. در هنگام شیردهی، نوک سینه تمیز و خشک باشد و در بین شیردهی ها نوک سینه را مرطوب کنید. زخم نوک سینه به راحتی زخم می شود. سعی کنید مراقب آن ها باشید. منابع داخلی تغییرات بدن باعث درد نوک سینه می شود. این تغییرات عبارتند از:

درد نوک سینه و تغییرات هورمونی

نوسان هورمون های جنسی زنانه، پروژسترون و استروژن، یکی از دلایل اصلی درد نوک سینه است. این مسئله می تواند به خاطر نزدیک شدن به زمان پریودی اتفاق بیفتد. اگر درد نوک سینه به طور مرتب بیاید و برود و اگر هیچ عاملی دیگر همراه با آن نباشد درد هورمونی است. برای رفع درد هورمونی چه کاری می توان انجام داد؟ برخی خانم ها با کاهش مقدار کافئین این مشکل را حل می کنند. برخی دیگر قرص مصرف می کنند. اگر درد شدید و طولانی است به پزشک مراجعه کنید.

ورم و درد نوک سینه

ورم سینه معمولا به خاطر شیردهی اتفاق می افتد اما به دلایل غیر از آن نیز می باشد. با توجه به قرمزی، ورم، درد نوک سینه و سایر علائم عفونت باید ورم سینه را جدی گرفت. اگر این علائم را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید.

درد نوک سینه و کاندیدیازیس

این مشکل بیشتر در مادرهای شیرده دیده می شود اما ممکن است در سایر افراد نیز دیده شود. این مشکل عفونت نوک سینه است که با کرم های ضد قارچ قابل درمان است. اگر درد شدیدی در نوک سینه و داخل سینه تجربه کردید حتما به پزشک مراجعه کنید. ممکن است دچار این عفونت شده باشید.

درد نوک سینه و اگزما

این نوع ورم نیز باعث درد می شود. در این حالت یکی از سینه ها یا هر دو قرمز می شوند و ترشحاتی خواهند داشت. سعی کنید با کرم های هیدروکورتیزون این مشکل را حل کنید. اما اگر بهبود نیافتید با پزشک تماس بگیرید. درد نوک سینه معمولا آزاردهنده است. اما معمولا باعث سرطان سینه نمی شود. گاهی اوقات این درد به خودی خود از بین می رود. گاهی اوقات نیز مخصوصا اگر دلیل مشخصی داشته باشد می توانید از درمان های خانگی استفاده کنید. اما اگر منبع درد نوک سینه را نمی دانید بهتر است با پزشک مشورت کنید.

درد نوک سینه و سوتین نامناسب

یکی از دلایل درد نوک پستان، سوتین نامناسب است. اگر سوتین قدیمی می پوشید دقت کنید چیزی نوک پستان را نساید. اگر سوتین شما جدید است سعی کنید یکی از سوتین های قدیمی که باعث درد نمی شود را بپوشید.

درد نوک سینه و مواد شیمیایی

یکی دیگر از دلایل درد نوک پستان، تغییر پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی می باشد. ممکن است بدن به یکی از این مواد حساسیت داشته باشد. یا ممکن است در استخر غنی از کلر شنا کرده باشید. کلر باعث خشکی و ناراحتی پوست می شود و نوک پستان ها نیز استثنا نیستند. سعی کنید کمتر در استخر بمانید و پودر لباسشویی قدیمی خود را استفاده کنید.

درد نوک سینه در هنگام شیردهی

گازهای نوزاد در هنگام شیردهی باعث درد نوک پستان ها می شود. همچنین مک زدن نوک پستان نیز باعث ترک خوردن نوک پستان و تورم می شود. در هنگام شیردهی، نوک پستان باید تمیز و خشک باشد و در بین شیردهی ها نوک پستان را مرطوب کنید.

درد نوک سینه بعد از زایمان

در شش هفتۀ اول بعد از زایمان، مادران ممکن است عوارض مختلفی مثل خونریزی و دردهای مختلف داشته باشند. این شش هفتۀ اول، دوران بهبود نام دارد، یعنی زمانی که بدنتان از وظیفۀ بزرگ به وجود و بعد دنیا آوردن فرزندتان بهبود پیدا می‌کند. غیر از عوارض معمول و شایع، برخی از مادران ممکن است عوارض جانبی دیگری را بعد از زایمان تجربه ‌کنند که بعضی از آنها نیاز به مراقبت بیشتری دارد. در این مطلب می‌توانید با عوارض شایع پس از زایمان و روش‌های مدیریت و بهبود آنها آشنا شوید.بیشتر عوارض شایع پس از زایمان موقتی است و بعد از یک هفته کاهش پیدا می‌کند. بعضی از آنها مانند کمردرد، درد نوک سینه و شاید درد پرینه تا چند هفته ادامه دارد و بعضی دیگر مثل خروج غیرارادی شیر ممکن است تا مدت بیشتری ادامه داشته باشد. نکتۀ مهمی که باید به یاد داشته باشید، این است که وقتی تمرکز و توجهتان را روی نگهداری از فرزندتان می‌گذارید، فراموش نکنید که باید مراقب سلامت خودتان نیز باشید. اگر ذهن و جسمتان سالم نباشد، مراقبت از موجود کوچکی که به این دنیا آورده‌اید، بسیار سخت‌تر می‌شود. عوارض بعد از زایمان با نوع زایمان شما و دیگر عوامل فردی و اینکه آیا زایمان اولتان باشد یا خیر در ارتباط است. برخی از متداول‌ترین عوارض شایع پس از زایمان شامل موارد زیر است: خونریزی واژن: خونریزی پس از زایمان طبیعی است و امکان دارد تا شش هفته به طور منقطع ادامه پیدا کند. بهتر است از پدهای بزرگ استفاده کنید و از مصرف تامپون خودداری شود. در صورت مشاهدۀ موارد غیرطبیعی در خونریزی مثل زیاد شدن ناگهانی خونریزی لازم است به پزشک مراجعه کنید. درد شکم به علت انقباض رحم: کوچک شدن رحم و بازگشت آن به اندازۀ قبلی نیز ممکن است همراه با درد باشد و تا شش هفته طول بکشد. برای تسکین این درد نیز می‌توانید پس از تأیید پزشکتان از استامینوفن معمولی استفاده کنید. درد در ناحیۀ پرینه: ناحیۀ بین واژن و مقعد یا همان ناحیۀ پرینه را تمیز نگه دارید. شاید نشستن در یک لگن آب گرم بسیار تمیز برای تسکین دردتان مؤثر باشد. به پهلو بخوابید، لباس گشاد بپوشید و با اجازه از پزشکتان استامینوفن معمولی مصرف کنید. تمرینات کگل نیز به گردش خون و تسریع روند بهبود شما کمک می‌کند. درد و بی‌حسی در اطراف زخم سزارین: اگر درد زخم سزارین تا چند هفته ادامه پیدا کرد، با اجازه و تأیید پزشکتان دارو‌های مسکن بدون نیاز به نسخۀ پزشک را امتحان کنید و دز مصرف را حتماً بپرسید. در چند هفتۀ اول بعد از جراحی سزارین نیز بهتر است اجسام سنگین را بلند نکنید. مشکل دفع ادرار: شاید در چند روز اول بعد از زایمان، دفع ادرار برایتان سخت باشد. پس سعی کنید مایعات فراوان بنوشید و کمی پیاده‌روی کنید. روی ناحیۀ پرینه کمی آب گرم بریزید یا برای چند دقیقه در یک لگن بسیار تمیز با آب گرم بنشینید تا شاید زودتر حس نیاز به دفع ادرار پیدا کنید. یبوست: وقتی از بیمارستان به خانه می‌روید، اولین دفع مدفوع بعد از زایمانتان شاید کمی کند اتفاق بیفتد، زیرا ممکن است چیزی درون روده‌های شما وجود نداشته باشد، بنابراین سعی کنید به خودتان فشار نیاورید. مایعات و مواد غذایی سالم و حاوی فیبر زیاد مانند میوه‌جات و سبزیجات تازه و غلات کامل مصرف کنید. پیاده‌روی کنید، به خودتان فشار نیاورید و در صورت لزوم ملین‌ها را طبق تجویز پزشکتان مصرف کنید. بواسیر یا هموروئید: زور زدن زیاد موقع زایمان ممکن است باعث بروز هموروئید یا بواسیر شود. برای رفع این مشکل نیز می‌توانید هنگام دستشویی رفتن، آب ولرم رو به گرم را به این ناحیه بگیرید یا در یک لگن تمیز آب گرم بنشینید. در صورت لزوم نیز بی‌حسی موضعی، شیاف‌ها یا کمپرس سرد و گرم را طبق دستور پزشکتان استفاده کنید. شاید در چند روز اول بعد از زایمان، دفع ادرار برایتان سخت باشد. پس سعی کنید مایعات فراوان بنوشید و کمی پیاده‌روی کنید. روی ناحیۀ پرینه کمی آب گرم بریزید یا برای چند دقیقه در یک لگن بسیار تمیز با آب گرم بنشینید تا شاید زودتر حس نیاز به دفع ادرار پیدا کنید خستگی: با کمک گرفتن از همسر، خانواده، دوستان یا حتی استخدام پرستار از فشار کارهای روزمره‌ کم کنید. خیلی خودتان را درگیر تمیز کردن خانه یا جواب دادن به پیغام‌های اطرافیان نکنید و فعلاً فقط روی مهم‌ترین کار‌ها تمرکز کنید. اگر خرید دارید یا خسته‌اید و نمی‌توانید آشپزی کنید، آنچه را که نیاز دارید تلفنی سفارش بدهید. وقتی فرزندتان خواب است، شما نیز بخوابید و یادتان نرود که به طور منظم غذاهای مقوی و انرژی‌زا بخورید. درد عمومی: زور زدن زیاد موقع زایمان ممکن است باعث ایجاد درد عمومی در بدنتان شود. برای کاهش درد می‌توانید با اجازۀ پزشکتان از استامینوفن معمولی مصرف کنید و با آب گرم حمام کنید یا از تشکچۀ برقی استفاده کنید تا درد عضلاتتان تسکین پیدا کند. همچنین می‌توانید ماساژ را امتحان کنید.


آفتاب سوختگی

التهاب پلک

التهاب تاندون

التهاب چشم

التهاب حنجره

التهاب حلق

التهاب دهان

التهاب دیسک کمر

التهاب ریه

التهاب روده بزرگ

التهاب زیر بغل

التهاب زیر زبان

التهاب صورت

زردچوبه و زخم معده

التهاب مری

علت اسهال مزمن در بزرگسالان

شهاب دادگرنژاد کیست ؟

آب کرفس







  • مینا هاشمی