دلتنگم و با هیچ کسم میل سخن نیست

درآمد کلیسای سنت اسحاق از بازدید گردشگران

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۹ ب.ظ


در کل، کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ سه محراب اصلی دارد که محراب وسط از همه بزرگتر و مهم تر و باشکوه تر طراحی شده است. محراب وسطی برای سنت اسحاق دالماتیا (Saint Isaac of Dalmatia) وقف شده است. محراب شمت چپ محراب اصلی، وقف سنت الکساندر نوسکی است. همینطور محراب سمت راستی که به کارتین مقدس اختصاص یافته است. درون این کلیسای جامع یکی از گنج های روسیه قرار دارد. مجسمه بانوی تیخوین ما یکی از گنجینه های ارزشمند و دیدنی این کشور است که در اینجا نگهداری می شود. از محراب اصلی کلیسا تنها به هنگام اجرای مراسم های مذهبی در روزهای تعطیل استفاده می شود، در حالی که خدمات مذهبی کلیسا در سالن های دیگر آن برپا می شود.

محراب کلیسا کلیسای سنت اسحاق

موزه یا کلیسا؟

هنگامی که این بنا تبدیل به کلیسای ارتدوکس شد، یکی از نظراتی که بیان گردید این بود که ممکن است، انجام مراسم های مذهبی، امکان بازدید را برای گردشگران و توریست ها کم کند. با این حال دولتمندان این شهر اعلام نمودند که همچنان امکان بازدید گردشگران وجود داشته و می توان به عنوان موزه از آن دیدن نمود.

  • نکته: در سال جدید، اداره کلیسا به عهده مسیحیان ارتدوکس خواهد افتاد که در این صورت، دیگر از پرداخت اجاره برای ۴۹ سال معاف خواهد شد و ورود به این بنا رایگان می شود. در این صورت، اگر چه یکی از منابع اصلی سنت پترزبورگ از بین خواهد رفت اما تمام مردم، مسیحیان و البته گردشگران می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای مدت ۴۹ سال وارد کلیسا شوند.
  • هم اکنون تمام تورهایی که می خواهند برای بازدید وارد کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ شوند، می بایست مبلغ ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ روبل را بسته به تعداد نفرات پرداخت کنند.
ستون های نمای داخلی کلیسای سنت اسحاق

درآمد کلیسای سنت اسحاق از بازدید گردشگران

بر طبق اتحادیه سایت موزه روسیه در سال ۲۰۱۶، کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ میزبان ۲٫۳ میلیون توریست و گردشگر بود و توانست درآمدی در حدود ۷۸۳ میلیون روبل (هزینه ای نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان) کسب کند. از این میزان درآمد حدود ۱۰۰ میلیون روبل را برای مرمت و احیای بنا هزینه نمودند و ۱۰۰ میلیون روبل دیگر را به عنوان عوارض و مالیات به شهرداری پرداختند.

به هر صورت این بنای تاریخی و دیدنی یکی از داراریی های دولتی است. یکی از جالبترین موضوعاتی که درباره این کلیسای جامع وجود دارد، این است که پرداخت هزینه های مرمتی این بنا زمانی شروع شد که آن را در زمره کلیساهای ارتدوکس قرار دادند و در نتیجه توانست از پس پرداخت هزینه های روزانه بنا بربیاید.



  • مینا هاشمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی